"Vi har hög belastning just nu...

....så det kan ta tid att komma i kontakt med en handläggare. Vi önskar att du har överseende med det. " Ljuder rösten i mitt öra.

Och det kan jag ha, en gång. Jag kan tycka att det är okej att vänta i 27 minuter vid ett tillfälle (eller egentligen inte, dock har jag inget val), vad jag däremot inte tycker är okej är att mitt under samtalet så bryts det och det blir tyst i luren innan jag är klar med mina frågor.*suckar* Och nu är det plötsligt 33 minuters väntan på att en handläggar djävel ska ringa upp. *dubbelsuck* Och allt detta för att kuk djävla FK har missat att skicka ut blanketter som INTE finns på deras hemsida att skriva ut. Så 1 timme drygt av denna dag kommer gå åt att vänta på att FK ska behaga att svara, för att de gjorde fel från första början.

En annan sur sak, jag är i strid med min stadsdelsförvaltning för de tycker att jag ska fortsätta betala för J's barnomsorg trotts att hon hon inte varit på fsk sedan 2a juli och trotts att jag sa upp platsen i maj. Jag till och med gick till stadsdelen och lämnade in brevet för att vara säker på att det skulle bli rätt. Men tydligen blev det inte det och här om dagen såg jag att barnomsorgskostnad för J drogs i juli och kommer dras i augusti. Tanten som har hand om detta vägrar så klart att betala igen pengarna som betalades i juli (att jag inte upptäckt det förrän nu har att göra med att det går på autogiro och jag hade dålig koll kort och gott med alla resor och allmänt flängande) eller makulera augustis räkning. De pengarna kunde jag också, precis som Grönan pengarna haft mycket roligare för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0